טרנספורמציה דיגיטלית ובינה מלאכותית פתרון בעיות בארגונים

טרנספורמציה דיגיטלית ובינה מלאכותית פתרון בעיות בארגונים

מחקר F5 קובע כ-90% מהארגונים ימנפו בינה מלאכותית כדי להתמודד עם המורכבות הנובעת מתנופת הטרנספורמציה דיגיטלית. כתבה מיוחדת בנושא החם של ענף ההייטק – טרנספורמציה דיגיטלית ובינה מלאכותית פתרון בעיות בארגונים.

טרנספורמציה דיגיטלית ובינה מלאכותית

טרנספורמציה דיגיטלית ובינה מלאכותית

האתגרים שמביאה אתה טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים הגדולים 

האתגר המוביל בארגונים הוא נראות בפריסת יישומים בעננים מרובים.

ולאחריו אבטחה עקבית לרוחבו של המערך הענני cloud it solution. אז כיצד ניתן להתמודד עם התמורות האלו והאם אפשר לעשות מהלימון לימונדה. על כך אפשר ללמוד מדוח מצב אסטרטגית היישומים של F5.

עוד באתר WordPress Pro Hosting אחסון אתרים וורדפרס

נדוח נקרא בשם 2022 State of Application Strategy Report והוא קובע כי כ-90% מהארגונים בכל התעשיות מתכננים ליישם בינה מלאכותית. מדוע הארגונים הגדולים יפעלו בכיוון . יש לכך מספר סיבות : 

  • כדי לספק שירות טוב יותר ללקוחות
  • להציף תובנות בעלות ערך שיסייעו להם להתמודד עם המורכבות הנובעת ממאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית.
  • בינה מלאכותית אפקטיבית דורשת שקיפות נתונים, אינטגרציה וניהול טובים יותר מאלו הקיימים כיום.

האצה בתחום ומשקל נוסף לדאטה סנטר הארגוני 

"מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית נמצאים בהאצה במהלך השנתיים האחרונות, ואין שום אינדיקציה להאטה", אמרה קארה ספראג, סגנית נשיא בכירה ב-F5.

"המחקר שלנו מראה שהארגון הממוצע מנהל מאות יישומים בדטה סנטר.

היכן עוד ? בעננים מרובים ובפריסות Edge.

אבל גם יותר מ-20 טכנולוגיות שונות לאבטחה והעברת יישומים.

עם הפורטפוליו הנרחב הזה, ארגונים נדרשים לאבטחה עקבית. בכך הם משיגים נראות מקצה לקצה ואוטומציה בפריסות היישומים שלהם.

למה זה תורם . מסייע להשתלט על המורכבות ולהוסיף ערך ללקוחותיהם, לייעל את התפעול, לנצל הזדמנויות חדשות ולהגיב לאיומים המתעוררים בזמן אמת".

מנהלי מערכות מידע בארגונים מעבים את מערך cloud it solution

המשיבים שהשתתפו במחקר ה-SOAS דירגו את הנראות כאתגר המוביל בפריסת יישומים בעננים מרובים, ולאחריו אבטחה עקבית עם מדיניות אחידה לרוחבו של המערך הענני כולו.

בנוסף, על פי הסקר, SRE (הנדסת אמינות אתרים –site reliability engineering ) היא מרכיב מרכזי בפאזל, כאשר 77% מהמשיבים נוקטים בגישות SRE עבור היישומים והמערכות שלהם, אך הארכיטקטורה הארגונית חייבת להתפתח במקביל כדי לתמוך במודלים מבוזרים וממוקדי יישומים ולהמשיך לקדם את מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון.

"תוצאות המחקר מצביעות על כך שמקבלי החלטות בתחום מערכות המידע מתמודדים עם מגבלות הקשורות למודרניזציה ודרישות עסקיות בזמן שהם קוטפים את פירות הטרנספורמציה", אמר ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין. "ארגונים נדרשים בפעולת איזון מתמדת בין בקרות, עלויות, חווית לקוח ועובדים, לצד מערכת מורחבת של הגנת יישומים ו-API".

ממצאים מרכזיים נוספים של המחקר – העסק הופך למסובך! 

כמעט לכולם חסרות תובנות קריטיות – למספר מכריע של ארגונים (95%) יש תכניות לכרות נתונים תפעוליים לטובת תובנות שהם מקווים להשתמש בהן כדי לשפר את חווית הלקוח ולהניע צמיחה עסקית. האם זה מספיק ? 

98% מהמשיבים מציינים שכרגע הם אינם מסוגלים לחלץ את התובנות מהמערכות הקיימות. אפילו עם שימוש מורחב בבינה מלאכותית, לארגונים רבים אין כוח אדם ויכולות מתאימות כדי לזהות נתונים רלוונטיים ולנצלם.

עוד באתר – תכנת מעקב אחרי בני זוג כל אחד יכול להתקין ולעקוב 

המורכבות הופכת בלתי נסבלת

כאשר 93% מהמשיבים משתמשים בפתרונות SaaS מבוססי ענן ו-84% מתכננים להעביר עומסי עבודה ל-Edge. 

האתגרים הנלווים נעים בין מדיניות אבטחה חופפת ומידע מקוטע ועד לפריסה של פתרונות נקודתיים שבסופו של דבר מוסיפים מורכבות ומגבירים את פגיעותו של המערך.

אז כיצד נוכל להעניק לארגון יכולת עקביות והגדלת חווית משתמש ?  משפיע על העקביות ויכול לפגוע בחוויית המשתמש?. פריסה רחבה בכל התשתית פירושה ששירותי אבטחה והעברת יישומים אינם קשורים עוד למודל הפריסה או למיקומם של היישומים.

ניהול סיכונים ואבטחה מבוססת זהות

גם כשהמורכבות מגדילה את מספר נקודות הכשל הפוטנציאליות, הביצועים נשארים בראש סדר העדיפויות. כ-76% מהנשאלים הודו שבהינתן בחירה הם היו מכבים את אמצעי האבטחה כדי לשפר ביצועים.

ניהול קשת של סיכונים לצד יעדים מהעולם האמתי מוכיח שעסקים משנים את הגישה שלהם בנוגע לניהול סיכונים. למה זה מסייע לארגון ? עלייה בשכיחותה של אבטחה מבוססת זהות, על פני טכנולוגיות אבטחה והעברת יישומים מסורתיות.

המודרניזציה מגיעה לתהליכי ה-Back office 

יותר משני שלישים מהארגונים מבינים שיצירת אינטראקציות דיגיטליות מעולות עבור לקוחות היא לא מובנת. 

התהליך דורש גם מודרניזציה של פונקציות עסקיות ותהליכים פחות גלויים.

אם לא משתמשים בנתונים במהירות למטרת העסקת עובדים, תכנון ייצור או השלמת שפע של משימות תמיכה אחרות.

למה זה עלול לגרום ? הדבר עלול לדרדר את קשרי הלקוחות, לעכב את זמן היציאה לשוק של מוצרים חדשים ולפגוע בשורה התחתונה של העסק. או במילה בביטוי שאף איש IT לא אוהב לשמוע – פגיעה ברווחיות. 

IT ו-OT מתכנסים 

המשיבים בסקר מעריכים כי ההתכנסות של מערכות מידע ומערכות תפעוליות היא ההתפתחות המרגשת ביותר. שילוב המערכות יסייע לסגור את מעגל האוטומציה.

ומה היתרון הנוסף ? קל יותר יהיה להפוך עסקים דיגיטליים לסתגלניים יותר. 

כך שיוכלו לחזות טרנדים ולהגיב לאינטרסים משתנים של לקוחותיהם ולתנאי שוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.